3. SARCINA – ALIMENTATIE, MISCARE

Buna,

Bine ai venit pe avem-gemeni!

Din totdeauna am avut o problema cu persoanele care se trezeau de fiecare data sa ofere sfaturi neintrebate. Cu aceeasi problema m-am confruntat si in timpul sarcinii cand foarte multi oameni imi spuneau ca sunt prea slabuta si ca acum trebuie sa mananc pentru 3 persoane.

Sarcina nu este considerata o boala, este doar un moment minunat prin care trece o femeie. De aceea nu trebuie sa ai un regim special, decat daca suferi de vreo afectiune si asa ti-a recomandat medicul, dar nici sa mananci pentru 2, 3 sau mai multe suflete asa cum probabil ai auzit sau vei tot auzi de la persoanele din jurul tau.

Pentru ca niciodata nu mi-a placut sa decid aiurea cand este vorba de o problema ce poate fi rezolvata de specialisti, ori de cate ori ma duceam la ginecolog, la controalele de rutina, sau la medicul de familie vorbeam cu acestia foarte mult pe diverse subiecte printre care alimentatia si miscarea.

Ambii medici mi-au spus ca nu trebutie sa mananc cat pentru 3 persoane, dar ca trebuie sa manac putin mai mult ca de obicei si nici nu am nevoie de un regim special ci unul de bun simt. Mi s-a recomandat sa respecti cele 3 mese ale zilei, mic dejun, pranz, cina, si cele 2 gustari care in mod normal sunt facultative, dar in sarcina este indicat sa se tina cont de ele. Ceea ce inseamna ca la ora 10 este bine sa mananci fructe, iar la ora 16 este bine sa mananci un iaurt, o prajiturica, de preferat de casa, fructe etc.

Nu este recomandat sa consumi, prajeli, grasimi, zahar in exces, alcool, cafea (poti sa bei o cescuta mica, dar atat), ceai verde, ceai negru, fasole boabe si orice observi ca iti face rau. Zaharul nu este recomandat, printre altele, pentru ca poate afecta dantura si iti pot aparea carii. In rest poti manca orice poftesti si te face sa te simti bine. Este important sa ai mese regulate pentru ca asa nu te ia foamea prea tare incat sa mananci mai mult la masa urmatoare.

Este foarte important ca in aceasta perioada sa consumi cel putin 2 litri de APA pe zi. Daca vrei sa bei si alte lichide: compot, fresh-uri, ceaiuri nu este nici o problema, dar apa nu trebuie sa lipseasca.

Eu pentru a avea un control cat de cat asupra corpului meu, in fiecare zi de luni ma cantaream si imi luam tensiunea. Aceste informatii le treceam intr-un carnetel pe care il aveam mereu cu mine.

Eu iti recomand sa stii aceste lucruri deoarece pe mine medicul mereu ma intreaba: ultima menstruatie, cate kilograme am si ce tensiune am. Cu toate ca si la cabinet acesta ma cantarea si imi lua tensiunea.

Despre miscare, ce pot sa spun, niciodata nu am fost vreo atleta, in schimb mereu mi-a placut sa merg pe jos cat mai mult, dar si sa fac diverse treburi casnice. In timpul sarcinii am procedat la fel. Spalam, calcam, dadeam cu aspiratorul, stergeam praful, faceam mancare etc ori de cate ori era nevoie, in noul ritm care se schimba in fiecare zi. In acelasi timp aveam grija sa dorm cat mai mult, iar cand simteam cea mai mica oboseala ma puneam in pat sa ma odihnesc putin, ori de cate ori se putea face acest lucru.

Mai jos ai cateva exemple de ceea ce mancam eu in acel moment.

Eu dimineata mancam paine prajita cu unt, omleta, paine cu branzica tartinabila si felii de sunca sau rosii cu branza.

La gustarea de la ora 10 mancam diverse fructe: mere, pere, struguri, capsune etc.

La pranz, cat timp m-am dus la munca, mancam salate cu branza, iar de cand am stat acasa mancam mancare gatita: supe, mancare de mazare, mancare de fasole verde, pilaf, mancare de praz, salate cu branza si ou fiert etc.

La gustarea de la ora 16 mancam un iaurt, o felie de pandispan, chec sau orice prajitura aveam facuta atunci in casa, salata de fructe etc.

La cina mancam la fel ca la pranz.

 

Daca ti-a placut articolul lasa-mi un mic comentariu!

 

Cu drag,

Cecilia Buturca

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *